lördag 20 juli 2013

Havrebollar - de bästa!


Igår var det kalas här, jag blev hela ett år äldre och det ska naturligtvis firas med nära och kära. Många barn kom på besök och då ville jag förstås servera nåt jag vet går hem hos både stora och små. Så vi svängde ihop ett lass havrebollar jag och yngsta dottern. 
Receptet har jag fått från min svägerska B som är fantastiskt duktig på både mat och bakning - jag har sån tur att hon vill dela med sig av sina recept. Sharing is caring har jag fått lära mig!




Havrebollar

250 gr smör, rumstempererat
2,5 dl socker
1 msk kakao
10 dl havregryn
1 dl starkt kaffe

kokosflingor

Rör smör och socker smidigt, helst i matberedare/assistent (fungerar bra med elvispen också). Tillsätt kakao, havregryn och kaffe och kör till en jämn smet. Forma till bollar (geggigt blir det…) och rulla dem i kokosflingor.

Ät och njut…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar