fredag 2 augusti 2013

Ljuvlig jordgubbsglass!

Det här är bland det godaste jag ätit! Galet gott. Slickade skålen så gott jag nu kunde (borde tagit en annan modell på skål kanske). Receptet hittade jag i en nyfunnen blogg; Blomster och bakverk. Klart värt besök! Receptet kommer ursprungligen  från Linda Lomelino! Jag önskar mig verkligen hennes glassbok i present, rackarns att jag redan och nyligen fyllt år... 

Tänker du slå till och göra nåt gott i helgen så gör den  här! När du väl testat kommer du förstå hur mycket du skulle ångrat dig om du inte gjort den! 



Linda Lomelinos jordgubbsglass

250 gram jordgubbar
1 msk pressad citron
1 burk sötad kondenserad mjölk
2 ½ dl vispgrädde

Mixa jordgubbarna till en puré tillsammans med citronsaften. Blanda purén med den kondenserade mjölken. Vispa grädden fluffigt och blanda med övriga ingredienser. Kör i glassmaskin tills den är klar och frys sedan in. Ät! Njut! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar