måndag 4 februari 2013

Godaste kladdkakan!


Snart är det alla hjärtans dag igen, då kan man göra en hjärtligt god kladdkaka och fira med, precis som min yngsta dotter gjorde förra året. Receptet har jag fått av min brors fru, alltså min svägerska B och  min dotter har anammat det receptet och älskar att baka just kladdkaka. Sån tur för oss.

Det är verkligen den godaste kladdkakan och den får gärna stå till sig lite och serveras kall. Jag äter den gärna med lite mjukrörd äkta vaniljglass. Funkar så klart med grädde också!



Vispa

2 ägg och
2 dl socker poröst.

Smält

100 g blockchoklad och
100 g smör

och blanda i tillsammans med
knappt 1 dl mjöl.

Klä en form 24 cm i diameter med bakplåtspapper, häll i smeten och grädda sedan i 175-200 ° ugnsvärme ca 15-20 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar